IAPMO UPDATES

Indonesia Sustainable Construction & Plumbing Summit 2019 Announced for November

Posted 25 Oct 2023
Tagged on INDONESIA
Indonesia Sustainable Construction & Plumbing Summit 2019 Announced for November

Jakarta, Indonesia (July 3, 2019) – PT. IAPMO Group Indonesia, in cooperation with the Green Product Council Indonesia and the Indonesian Plumbing Association (APIN), will host the Indonesia Sustainable Construction & Plumbing (ISCOP) Summit, November 6-8, at Jakarta International Expo (JIExpo). The three-day expo and conference carries the theme “Advancing Sustainable Construction Materials and Plumbing Systems for a Sustainable Future” and aims to provide advocacy on the importance of sustainable principles by gathering stakeholders from the construction and plumbing industry to develop a greener, smarter, safer and more efficient building environment for Indonesia. ISCOP is the largest sustainable construction and plumbing expo in Indonesia.

Presented via conferences and workshop sessions led by internationally recognized leaders in their fields of industry, ISCOP seeks to encourage innovation from industry players and practitioners who support the best sustainable concepts, including production, products and services, scientific research, government regulations, and national standardization. The event will be co-located with Konstruksi Indonesia, the Indonesian government’s flagship construction event for engineers, contractors and consultants, and Indonesia Infrastructure Week 2019, the only multi-sector infrastructure technology showcase in the nation.

“This three-day event is an opportunity to gather stakeholders in the construction and plumbing fields — regarding goods and services — to talk, share and discuss the importance of durability issues in order to create a comprehensive solution for many vital issues facing Indonesia,” said GP Russ Chaney, CEO of The IAPMO Group.

Those interested in attending and/or exhibiting may find more information at the show website, www.iscop.co.id.

 

Indonesia Sustainable Construction & Plumbing Summit 2019 Diselenggarakan pada Bulan November

Jakarta, Indonesia (3 Juli, 2019) – PT. IAPMO Group Indonesia, bekerja sama dengan Green Product Council Indonesia dan Asosiasi Plumbing Nasional (APIN), akan menjadi tuan rumah Indonesia Sustainable Construction and Plumbing (ISCOP) Summit, pada tanggal 6-8 November mendatang, di Jakarta International Expo (JIExpo). Pameran dan konferensi tiga hari ini mengusung tema "Mempercepat Perkembangan Bahan Konstruksi Berkelanjutan dan Sistem Plambing untuk Masa Depan yang Berkelanjutan" dan bertujuan untuk memberikan advokasi tentang pentingnya prinsip-prinsip berkelanjutan (sustainable) dengan mengumpulkan para pemangku kepentingan dari industri konstruksi dan plambing untuk mengembangkan industri yang lebih hijau, lebih cerdas, lebih aman dan lebih efisien untuk lingkungan bangunan di Indonesia. ISCOP adalah pameran konstruksi dan plambing berkelanjutan terbesar di Indonesia.

Disajikan melalui konferensi dan sesi workshop yang dipimpin oleh para Pimpinan Organisasi yang telah dikenal baik secara nasional maupun internasional di bidangnya, ISCOP berupaya mendorong inovasi dari para pelaku dan praktisi industri untuk mendukung konsep berkelanjutan yang terbaik, termasuk produksi, produk dan jasa, hasil penelitian ilmiah, peraturan pemerintah, dan standardisasi nasional. Acara ini akan diadakan dalam satu rangkaian dengan Konstruksi Indonesia, acara konstruksi unggulan pemerintah Indonesia untuk para insinyur, kontraktor dan konsultan, dan Indonesia Infrastructure Week 2019, satu-satunya pameran teknologi infrastruktur multi-sektor di Indonesia.

“Acara tiga hari ini merupakan kesempatan untuk mengumpulkan para pemangku kepentingan di bidang konstruksi dan plambing - mengenai barang dan jasa - untuk berbicara, berbagi, dan membahas pentingnya untuk menciptakan solusi komprehensif untuk banyak masalah kritis yang dihadapi Indonesia di industri ini,” kata GP Russ Chaney, CEO IAPMO Group.

Bagi mereka yang tertarik untuk menghadiri dan/atau mengikuti pameran dapat menemukan informasi lebih lanjut di situs web acara, www.iscop.co.id.

PT. IAPMO Group Indonesia menyediakan jasa pengujian, inspeksi, pelatihan, dan sertifikasi.

PT. IAPMO Group Indonesia adalah anak perusahaan dari IAPMO Group. Untuk informasi lebih lanjut tentang IAPMO Group, silakan kunjungi www.iapmo.org.

ARCHIVES


FOLLOW US